3 April 2012

93DPP in memory....

Pin It

Pintu Masuk

Diluar hujan renyai tengah sibuk membasahkan bumi ini dengan tujuan melimpahkan rezeki Allah kepada kita semua...Alhamdullillah... tak dapat nak lelapkan mata sambil menunggu game MU vs Blackburn ni aku nak kongsi dengan korang pasal Kem Tentera Batu Arang atau Depot Pusat Peluru Batu Arang di... Batu Arang lah! haha.. 


Hujung minggu lepas aku dan Honey jalan tengok2 nursery orkid yang terletak di Tasik Puteri Rawang.. kebetulan jalan yang sama untuk ke Batu Arang... aku pun sajalah pusing2 kona-koni saja nak cerita kat Honey tempat2 dimana aku pernah dibesarkan.. 


Tapi aku agak terkejut bila sampai di kem.. seorang anggota tentera yang bertugas mengawal pintu masuk disitu menceritakan bahawa unit 93DPP sudah lagi disitu.. Unit tersebut dah dipindahkan ke Mempaga,Pahang...hanya tinggal unit Ordnans sahaja yang bertugas..tu pun berapa kerat la sangat... aku meminta keizinan untuk aku masuk dan pusing2 dikawasan resident.. walaupun masih ada beberapa keluarga yang masih ada tapi kawasan itu sangat2 sunyi... mungkin tak sampai 2% pun penghuni ke itu sekarang.. 


Nak diceritakan kenangan2 aku membesar disini sangat2lah panjang... cuma aku nak kongsikan gambar2 yang sempat aku capture disini.. aku jangkakan kawasan ni akan menjadi sangat spooky dan nampak angker dalam masa 2 tahun lagi.. ye la bangunan tinggal kan... ? 

Block "Encik"

Taman Permainan

Tempat Main Desh Yankuro 

Block Sarjen

Block Geng2

Purnama Yang Merindu
Kem
Tempat mengasah bakat
Yang Tinggal


Apapun aku tetap akan ingat kawasan ni sampai bila2.. bak kata orang tua2.. "tempat jatuh lagi di kenang ni kan pula tempat main bola tepuk atas tangga"... 


                                                          Selamat Malam Semua.... 

modE&HoneY.inc™ 2012

10 comments:

  1. sebak sebok tgk gmbar2 ni...
    tempat ni lah yg yg ajar gewe erti hidup!trimas!!

    ReplyDelete
  2. I have gone through your post and found some information which is quite important for me.
    So, please keep it up with your these kind of posts.
    1982 Pontiac Phoenix AC Compressor

    ReplyDelete
  3. thanks you.. by the way where you coming from?

    ReplyDelete
  4. Tempat lepak di surau dgn blok rumah aku pun ada nie.. rindunya...

    ReplyDelete
  5. Oooh..menggamit kenangan lama..masih ingat lagi duduk di tingkat 2 blok geng2..duduk dari tahun 1990-1995..suatu hari ingin lawat kembali ke sana

    ReplyDelete
  6. Ya Allah...1980 hingga 1986 duduk sini..masa tu arwah ayah L/Kprl Arifin Atan bertugas sebagai MP kat kem nih...

    ReplyDelete
  7. masa tu saya usia 6 tahun..blok kami duduk dulu tu..ada surau di aras bawah..lombong tepi kem dan semak di bukit tepi kem menjadi taman permainan kami..rindu tempat nih..

    ReplyDelete
  8. masa tu saya usia 6 tahun..blok kami duduk dulu tu..ada surau di aras bawah..lombong tepi kem dan semak di bukit tepi kem menjadi taman permainan kami..rindu tempat nih..

    ReplyDelete

Mode and honey - our timeline story....