3 March 2012

Kesucian Kg Pertak

Pin It

Suasana Tenang 

Segar Lagi Menyegarkan 

Kg Pertak.. memang bukan tempat perkelahan yang sinonim oleh rakyat Malaysia ni tapi apa yang saya boleh bagi tau tempat ni memang sangat2 lah bestnya, lihat sahaja gambar yang sempat saya ambil ni..

Empangan Sungai Selangor 

Kg Pertak ni terletak dalam daerah Hulu Selangor, melalui pekan Kuala Kubu Bharu menuju ke jalan alternatif ke Raub. Kg Pertak ini sangat berhampiran dengan Empangan Sungai Selangor..



Pusat Kawal Seliaan Splash 

Kg Pertak ni sebenarnya adalah sebuah perkampungan masyarakat asli di selangor ni.. Di belakang perkampungan itu lah terletaknya sungai yang sangat kebaboomm ni.. airnya sangat bersih dan jernih..sehinggakan korang boleh nampak ikan tu jantan ke betina masa korang tengah mandi manda tu.. bayang la sendiri jernihnya macam mana.. ini semua pun atas sebab mungkin belum ada tangan2 pembangunan disini.. 
fresh

mamat dan minah saleh yang  menginap di perkampungan ini


Kebetulan semasa saya sedang mandi manda datang sekumpulan anak2 orang asli disini turut sama mandi.. Apa yang menariknya mereka semua sangat sporting. Sportingnya sampai tahap mandi bogel semuanya.. hahaha.. Apa aksi stunt yang mereka tak boleh buat? Semua aksi2 stunt mereka buat, kadang2 tu mengalahkan Daniel Bego pun ada.. 

Double Peace 

Stunning 

Satu lagi yang menarik di Kg Pertak ni ialah kalau korang datang pada musim durian... Korang boleh menikmati durian fresh yang baru luruh dari pokok.. apa yang bestnya rasa duriannya agak lain dari yang kita beli di tepi2 jalan atau pasar2 malam.. mungkin kerana pokok durian hutan atau pokoknya tak berkerjasama dengan mana2 baja atau apa saja bahan penyubur pokok.. haha melalut.. rasa duriannya sangat fresh.. sampai bini saya yang tak minat durian pun turut makan.. 


 durian kampung yang sememangnya sangat fresh


jangan tak percaya,harganya hanya RM1 sebiji
 

Kesimpulannya tempat ni memang bagus kepada yang inginkan ketenangan dari hiruk pikuk kota raya (klise kan?)... Cuma... huh! ada cuma.. korang dielakan datang mandi time tengkujuh atau hari hujan.. sebab ada fenomena kepala air yang sering berlaku disini.. apa pun malang memang tak dapat nak bau kan.. 

Hati2.. dan Enjoy!!!!!

No comments:

Post a Comment

Mode and honey - our timeline story....